Loket Geldzakenloket

Het Loket Geldzaken biedt financieel administratieve hulpverlening door vrijwilligers. Voor inwoners van de gemeente Hoogeveen.

Heeft u hulp nodig bij uw administratie? Heeft u schulden en u weet niet meer hoe het verder moet? U bent welkom bij Loket Geldzaken voor advies en hulp.

Wij geven informatie en advies en bieden praktische ondersteuning bij:

- Lezen en uitleggen van brieven

- Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget

- Gemeentelijke regelingen, zoals minimaregeling, kwijtschelding etc.

- DigiD

- Belastingen (geen aangifte IB)

- Aanvragen van pensioen of AOW

- Helpen bij betalingsregelingen

- Sociale Verzekeringsbank (SVB)

- Persoonsgebonden budget (PGB)

- Contact met woningcorporaties, zorgverzekeraars etc.

Vrijwilligers

Loket Geldzaken werkt met vrijwilligers en kan deze hulp gratis aanbieden. Onze vrijwilligers beschikken over veel kennis op financieel administratief gebied. Zij weten wanneer zij u beter kunnen doorverwijzen naar specialisten, zoals naar Humanitas Thuisadministratie, Schuldhulpmaatje Hoogeveen of naar andere maatschappelijke hulpverleners.

Loket Geldzaken is bereikbaar

Elke werkdag van 9.00 – 12.00 uur aan Het Haagje 119, Hoogeveen

Elke woensdagochtend van 09.00-12.00 uur in Het Anker, Otto Zomerweg 1, Hollandscheveld

U kunt zonder afspraak bij een van onze vrijwilligers terecht.

Tel: 0528 745 619 (met voicemail indien bezet en buiten openingstijden)

E-mail: info@loketgeldzaken.nl

De volgende organisaties nemen deel in Loket Geldzaken:

  • Administratievoormekaar
  • Humanitas Thuisadministratie
  • Leger des Heils
  • Schuldhulpmaatje Hoogeveen
  • SWW

logoshoogeveenhelpt

 

 

Op de website Hoogeveen Helpt (www.HoogeveenHelpt.nl) vindt u regelingen en informatie over inkomensondersteuning, praktische en sociale ondersteuning door vrijwilligersorganisaties. Hoogeveenhelpt is een website van de samenwerkende vrijwilligersorganisaties in Hoogeveen.